KONZULTACE

Nejbližší konzultační hodiny proběhnou v úterý 25.2.2020 v době od 15 do 17 hod.

Viz přehled konzultací zde.

ZÁJEZD DO ZOO VÍDEŇ

Žáci 5. B společně s několika dalšími třídami navštívili zoologickou zahradu ve Vídni.

Zoologická zahrada Schönbrunn ve Vídni je nejstarší zoo na světě a pětkrát po sobě byla zvolena nejlepší evropskou zoo. Coby část světového kulturního dědictví UNESCO císařské letní rezidence Schönbrunn nabízí jedinečné spojení kultury a přírody. Na ploše 17 ha mohou návštěvníci sledovat více než 700 zvířecích druhů z celého světa, přičemž nejpopulárnějšími obyvateli zoo jsou pandy velké. Zoologická zahrada Schönbrunn patří k několika málo zoo na světě, kterým Čínská lidová republika svěřila páreček pand.

Dle závěrečného hodnocení se žákům i přes chladné počasí a velký počet návštěvníků v zoo zájezd líbil.

Pár fotografií najdete ve fotogalerii, ostatní na serveru Rajce.cz: ilousek-brno.rajce.idnes.cz/Pataci_ve_videnske_zoo/ (jméno: panda, kód: velká)

Podrobnější povídání si můžete přečíst v článku Jirky Broma:

Vídeňská ZOO

V pátek dne 1. 11. 2019 jsme třídy 5. A a 5. B jeli do vídeňské ZOO. Ráno v 7.00 jsme měli sraz u školy na ulici Komenského. Nejprve jsme dali panu učiteli 10 euro na vstupné do ZOO a čekali jsme asi 10 minut na autobus. Jak autobus přijel, tak jsme nastoupili a jeli jsme. Cesta byla dlouhá dost na to, aby se v autobuse daly dělat hlouposti. Nejdřív jsme se nudili, ale pak jsme přišli na mnoho zábavy. Pak jsme konečně dojeli do Vídně. Ve Vídni si skoro všichni fotili každý roh.

Pak jsme přijeli na parkoviště u zahrady a všichni se těšili, až ji uvidí. Pan učitel koupil lístky a šli jsme konečně dovnitř. Před vchodem do ZOO jsme viděli zámek Schönbrunn.

Jako první zvířata jsme viděli papouška aru a nosorožce. Potom jsme prošli kolem papouška ara arakanga a hned vedle byl areál exotických žab. Po žábách jsme šli k netopýrům.

Dále jsme navštívili deštný prales, ve kterém bylo asi 30 stupňů. V pralese byla spousta ryb, opic a také spousta velikých i vysokých stromů, na kterých se věšeli opět netopýři. Pak jsme byli u slonů a slůněte. Ještě před přestávkou jsme byli v areálu s tučňáky. Na cestě kousek od lachtanů a šimpanzů nás čekala slíbená přestávka na svačinu a nákup nějakého suvenýru a nebo jídla. Rozchod jsme měli na 15 minut. Potom nás čekala podívaná na tři kočkovité šelmy. Byl to jaguár, tygr a lev. Lva i jaguára jsme viděli v pohodě, ale tygra jsem neviděl, asi se někde povaloval. Pak jsme šli přes hrochy k asi nejzajímavějšímu zvířeti. Byla to panda velká. Tak zajímavou podívanou si nikdo nechce nechat ujít, a proto v areálu pandy bylo uvnitř tak narváno, že jsem si málem neudělal fotku. Pak panda přešla ven a celý nával se přesunul za ní. Mezi tím, než se nával rozplynul, jsem se díval na klokany. Poté co se nával rozplynul, vyfotil jsem si pandu i zvenku. Pak se začal výlet schylovat ke konci. Šli jsme přes lvy a tygry na poslední zastávku u králíků. Tam byl takový tunel, kterým se dalo podívat na králíčky přes sklo umístěné v ohradě králíků. Dále se na králíky dalo podívat zvenku. Jednou ke mně přiběhl jeden králík tak blízko, že jsem si na něj mohl sáhnout, ale pak někdo zavadil nohou o štěrk na zemi a králík se běžel schovat do dutiny stromu. Na místě jsme mohli dojíst zbytek ze svačiny a něco si koupit v automatu. Pak už byla zastávka jen na místě startu. Při cestě na parkoviště jsme se vyfotili se zámkem Schönbrunn a pak už zbývala jen samotná cesta domů.

EXKURZE DO BRNA

Ve čtvrtek 31.10.2019 (den po podzimních prázdninách) se v mrazivém ale slunečném ránu vydali žáci 5. tříd na tradiční exkurzi do Brna. Mohli si tak „naživo“ prohlédnout památky v našem krajském městě, které znali z hodin vlastivědy, a kolem kterých často chodí, aniž by si jich všimli nebo se u nich zastavili.

Navštívili jsme kapucínskou hrobku, prohlédli jsme si Zelný rynk, katedrálu sv. Petra a Pavla (tzv. Petrov) a vyšli jsme až na Špilberk. Odtud jsme přes nám. Svobody s morovým sloupem a „brněnským orlojem“ došli zpět k nádraží.

Z výkladu p. uč. Šturchové se žáci dozvěděli, kdo byli kapucíni, proč v Brně zvoní poledne už v jedenáct hodin, proč se Špilberku říká „vězení národů“, proč na radnici visí drak, co vypadá jako krokodýl, a další podobné zajímavosti.

Žáci poznali Brno z jiné stránky než jako město obchodních center a nákupů a už se těší na jarní exkurzi do našeho hlavního města Prahy.

Další povídání si můžete přečíst v článku Jakuba Tomašáka:

Ve čtvrtek ráno jsem se probudil a vzpomenul jsem si, že jedeme na exkurzi do Brna. Vyšel jsem s tátou na vlakové nádraží, kde jsme měli sraz. Schovali jsme se dovnitř budovy, kde už na nás čekal pan učitel s paní učitelkou.

Vlak nám odjížděl v 8:27. Ve vlaku jsem seděl s kamarádem a povídali jsme si. Najednou se ozvalo: „Brno-hlavní nádraží, prosím vystupte.“ Vystoupili jsme a dívali se, jak vystupují další a další spolužáci z vlaku. Když jsme byli všichni, tak jsme šli na naši první zastávku do kapucínské hrobky.

Kapucínská hrobka je pohřebiště nejen kapucínů, ale taky třeba barona Trencka. Nachází se v suterénu kostela Nalezení svatého kříže.

Druhou zastávkou byl chrám sv. Petra a Pavla neboli Petrov. Je to římskokatolický chrám a je sídlem biskupa. Je postavený v gotickém a barokním stylu.

Třetí zastávkou byl Špilberk – hrad, pevnost, vězení. Je to hlavní dominanta města.

Další zastávkou byla Stará radnice, což je nejstarší světská stavba ve městě. Nachází se mezi Zelným trhem a náměstím Svobody.

Výlet byl super a dá se říct, že jsem si ho nepopsatelně užil.